|
 |
NVSM nieuws
|
NVSM is de Nederlandse Vereniging voor Service Management. De vereniging richt zich op het professionaliseren van fieldservice-organisaties. NVSM-leden die nieuws hebben kunnen nieuwsberichten melden via redactie@nvsm.nl.
|
OWNH-bijeenkomst thema: Servitization. Schrijf nu in!
|
 |
Donderdag 15 oktober vindt in Uden een OWNH-bijeenkomst plaats van 15:30 tot 18:30 uur.
Naast een mini-masterclass over servitization komen de ervaringen hiermee aan bod. Servitization is een actueel thema: het veranderproces waarbij service groeit naar dé strategische waarde in een B2B-organisatie. Inschrijven kan nog t/m vrijdag 13 oktober. Lees meer over deze bijeenkomst.
|
ALV en Masterclass
|
 |
Op 23 november wordt in samenwerking met de RSM Erasmus Universiteit Rotterdam een NVSM Masterclass verzorgd. Voorafgaand hieraan wordt vanaf 15:00 uur de ALV van de NVSM gehouden. De masterclass heeft als thema: Leading Business Services. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: Investeringsberekening en Financiering en leasing. Kijk hier voor meer informatie en aanmelden.
|
NVSM-Nieuwjaarsreceptie
|
 |
Het duurt nog even maar traditiegetrouw houdt de NVSM na de jaarwisseling een nieuwjaarsreceptie. De locatie en tijd worden op de website bekendgemaakt. Eén ding is zeker, het zal zeker weer een bijeenkomst zijn in een inspirerende omgeving. Zet de datum alvast in uw agenda: donderdag 14 januari 2016.
|
Belgische NVSM-leden
|
 |
Via leden van de NVSM kwam de vraag of het mogelijk is dat servicemanagers van Belgische bedrijven ook lid kunnen worden van de NVSM. Dat is volgens de statuten van de vereniging mogelijk. Belgische servicemanagers die lid willen worden kunnen contact opnemen met het secretariaat via info@nvsm.nl of +31-(0)33 247 34 24.
|
NVSM kijkt terug op Heliview-congres
|
 |
Ferry Heijdelberger sprak tijdens het Heliview-congres over een aantal bewegingen in de servicewereld en poneerde een paar stellingen, waarop zowel NVSM-leden als andere bezoekers reageerden. Kijk voor een korte impressie op de website.
|
Agenda
- 15 oktober: NVSM OWNH-bijeenkomst thema:: Servitization bij Tennant in Uden
- 21-22 oktober: 9th Aftermarket Business Platform in Noordwijk
- 27-29 oktober: Metavak in Gorinchem
- 5 nov.: Dag van de Klant bij DOOR in Doorn
- 23 november: NVSM ALV + Masterclass in Rotterdam
- 14 januari 2016: NVSM nieuwjaarsreceptie
Klik hier voor meer info over bijeenkomsten, trainingen en congressen.
|
Volg de NVSM op de sociale media
|
 |
Regelmatig wordt het nieuws op de NVSM-website bijgewerkt. Maar ook op LinkedIn staan berichten van en over de vereniging. Meld u aan bij de groep.
Twitter
Volg de NVSM ook op Twitter. Meld u aan bij @nvsm_vereniging of volg deze link.
|
|
|
 |
|
|
|
|
Introductie
Dit is de vijfde nieuwsbrief die u dit jaar van de NVSM ontvangt. Er staan belangrijke en interessante bijeenkomsten op het programma dit najaar, zoals de minimasterclass Servitization en de masterclass Leading Business Services, de Dag van de Klant en het Inspectiecongres. En er is meer nieuws dat voor u als servicemanager van belang is. Wij wensen u veel inspiratie!
Tineke Prins, eindredacteur.
|
Stelling
|
„Automatiseerders beloven soms meer dan ze kunnen waarmaken”
Klik hier om te stemmen of hier voor de uitslag.
|
 |
|
Vorige stelling
 |
De vorige stelling luidde: ‘Personeel: vertrouwen is goed, controleren is beter’ Hoewel 60 procent het hiermee eens is, merkt Dirk Tromp op: “Competent personeel dien je te vertrouwen en te betrekken bij je bedrijfsvoering. Dan kunnen zij meewerken aan verandering en vernieuwing.”
Dat lijkt mij een ideale, maar niet onmogelijke situatie (red).
|
|
|
Service Magazine
|
 |
NVSM-leden krijgen het Service Magazine gratis toegezonden, maar ook andere belangstellenden kunnen een abonnement nemen. Naast aandacht voor activiteiten van de NVSM worden in het tijdschrift onderwerpen belicht die interessant zijn voor servicemanagers. Nr. 4 heeft als thema ‘Automatiseren’ en zal rond 1 december verschijnen. De deadline voor adverteerders is 2 november.
|
|
Versterking van ons redactieteam voor Service Magazine
|
 |
De onderwerpen die in het Service Magazine worden gepubliceerd worden besproken tijdens de redactievergaderingen. De redactie bestaat onder meer uit bestuursleden van de NVSM, de bladmanager van de uitgever en een aantal servicemanagers. We zijn op zoek naar enthousiaste servicemanagers om ons redactieteam te versterken en die vier keer per jaar een paar uur, aan het einde van de middag, met ons willen brainstormen over onderwerpen die relevant zijn in de branche. Deze vergaderingen vinden in de regel plaats in het midden van het land, in Hoevelaken. Het schrijven van de artikelen wordt in de regel verzorgd door professionele schrijvers. Het meedenken over onderwerpen en actuele thema’s is een zaak van het redactieteam. U doet dat in goed gezelschap. Maak u belangstelling kenbaar via redactie@nvsm.nl We zien er met belangstelling naar uit.
|
|
Hoe krijg je mensen mee?
|
 |
In elke Service Magazine komt een servicemanager aan het woord. In nr.3 was Erik Vermaas aan het woord. Medewerkers die servicegerelateerde werkzaamheden doen worden door hem aangestuurd. Zij leggen de focus op de toegevoegde waarde op het hogere, strategische niveau. Lees hier het volledige artikel.
|
|
|
|
|
|

Radio TechKnow helpt bij werving en behoud jonge technici
|
 |
Jonge technici en technische bedrijven weten elkaar nog onvoldoende te vinden. Om iedereen die binnen deze bedrijven te maken heeft met het werven, begeleiden en behouden van jongeren daarbij te helpen, lanceert TechniekTalent.nu ‘Radio TechKnow'. Daar zijn podcasts te beluisteren over vijf actuele en relevante thema's. Lees hier meer.
|
Wearable displays geïntegreerd in kleding
|
 |
Onderzoekers presenteerden 's werelds eerste rekbare TDT-leddisplay die is gelamineerd in textiel. Dat opent de weg naar wearable displays in kleding. Wearable producten zoals gezondheidsmonitors en ‘activity trackers' zijn voor veel mensen al volkomen normaal. Het zijn losse toestelletjes. De volgende stap zal zijn dat deze wearables worden geïntegreerd in onze kleding. Een belangrijke stap daarbij is het ontwikkelen van displays die in textiel kunnen worden geïntegreerd, om interactie met de drager mogelijk te maken. Dat opent mogelijkheden voor (veiligheids)kleding van service-engineers. Lees hier meer.
|
 |
De dag van de klant
|
 |
In het Veranderhuis wordt op donderdag 5 november de Dag van de Klant gehouden. In een dag maakt u de eerste stappen om uw team te trainen om het voor de klant beter te doen. Er wordt plenair gestart met 'Klantgerichtheid: Hoe te beginnen?'. Daarnaast zijn er praktijkrondes met professionals.
Locatie: Doorn. Prijs € 995, ex btw (uw collega betaalt € 595), (NVSM-leden: twee personen voor € 995), incl. persoonlijke training portal, Doe-Het-Zelfhandboek voor de KLANT, catering, e-assessment ‘Klantgerichtheid’, e-boek ‘Momenten van de Waarheid voor de klant’ en diner 'Wie kilde de klant?
|
Inspectiecongres op 25 november
|
 |
De vierde editie van het Inspectiecongres vindt plaats op 25 november 2015. Het thema is: 'Inspecteren in 2020'. Een informatieve dag voor iedereen die zich (direct of indirect) bezighoudt met de inspectie van elektrische installaties en arbeidsmiddelen. De organisatie is in handen van Elektroraad.
Locatie: Reehorst, Ede. Prijs: € 495,- p.p. excl. btw incl. lunch en parkeren. Kijk op de website voor meer informatie.
|
Momentschroevendraaier
|
 |
Nieuw in het assortiment van Gedore Magic promotion is de PGN FS Momentschroevendraaier. Deze is geschikt voor het gecontroleerd aandraaien van schroeven in het bereik van 0,05-13,5 N-m. Seriemontage is mogelijk met gelijkblijvende aanhaalwaarde en is geschikt voor de fijnmechanica-branche. Er zijn diverse modellen, waarbij verschillende modellen ISO-gecertificeerd zijn. De prijzen variëren tussen de € 32 en € 62, ex btw. Kijk hier voor informatie over het bedrijf.
|
Zelf bedrijfsnieuws melden
|
 |
Bedrijven die nieuws willen delen kunnen dit doen door een persbericht in te zenden via deze link. De redactie maakt een selectie en plaatst de berichten op de website of in het Service Magazine.
|
|

|
Service Management Nieuwsbrief, elektronische nieuwsbrief voor servicemanagers
|
Eindredactie
Tineke Prins, PrinsCom, www.prinscom.nl
redactie@nvsm.nl
Uitgave van
Nederlandse Vereniging voor ServiceManagement (NVSM)
Ambachtsstraat 15, 3861 RH Nijkerk
Postbus 1058, 3860 BB Nijkerk
T: 033 247 34 24
M: info@nvsm.nl
W: www.nvsm.nl
Technische realisatie:
Motivation Office Support, info@mos-net.nl
|
|
|